Khamis, 17 September 2009

Kehidupan berkeluarga...

Ni la ruang tamu rumah aku yang terbaru...

Dah lama rasanye tak singgah sini.. aku ni, orang ada blog, aku nak ada blog...
tak sangka dah setahun 4 bulan dah aku berkahwin... hani pun dah 4 bulan lebih...

aku baru je terbaca blog bobo (My sushine)... dia ada cerita tentang stage of merriage.. alhamdulillah, aku dah lalui sampai stage 3. stage di mana aku dah ada baby and berusaha bersama suami untuk membesarkan anak yang sorang tu.. (baru sorang)

bila dah kawin, kita dah takde hidup privacy... (ini definisi aku)...semua kena kongsi dgn husband... rasa bersalah kalau tak kongsi... ni perbezaan antara hidup single dan hidup berkeluarga dari segi pandangan aku la...:

1) dulu aku tido sensorang, kini dah kena kongsi bilik dgn orang lain (husband la...)
2) dulu nak belanja apa pun tak yah kisah nak beli untuk orang lain, kini, nak mkn mc d pun ingat kat abang, makan ke tidak dia tu...
3) dulu, gosok baju sendiri je... tak payah nak pedulikan baju orang lain... kini, dah nak kena gosok baju husband la plak...
4) dulu, tak panah nye nak masak, kini, dah kena belajar masak untuk di makan...
5) dulu, kemas bilik sendiri je... kini dah nak kna kemas rumah sendiri...
6) dulu solah sendirian... kini dah ada imam...
7) dulu, tak kisah pun tinggal sensorang, kini, tak boleh la kalau sensorang, sunyi la rasanye...

banyak lagi sebenarnye... tp, yang paling penting, dulu, perut aku tak bucit, sekarang, perut aku dah buncit sikit... huhuhu... badan dah gemuk....

1 ulasan:

Comment anda sangat bermakna....